Anton och Tove från distriktsstyrelsen!

I helgen hade vi styrelsemöte! Där diskuterade vi bland annat årsmötet som är på gång den 11 mars kl 14.00 i Kalmar på Verkstadsgatan 1. Boka in datumet nu!

Andra datum att ha koll på är:
18 januari – motionsstopp för att få med förslaget i årsmöteshandlingarna
1 februari – sista dagen att nominera din favorit till styrelsen!
4 februari – årsmöteshandlingarna skickas ut till medlemmar i distriktet
11 mars – distriktets årsmöte börjar kl 14.00 i Kalmar på Verkstadsgatan 1!

Fyll i anmälningsformuläret till årsmötet >>

Om du får förhinder och behöver avanmäla dig mailar du emilie.johansson@sverok.se.

Årsmötesordförande och mötessekreterare under årsmötet är Alexander Hallberg och Cecilia Hällstrand från Sveroks förbundsstyrelse.

Du hittar årsmöteshandlingarna här >>
Du hittar distriktets stadgar här >>

Motioner

Motioner är förslag på vad du tycker att distriktet ska göra och arbeta med under det kommande verksamhetsåret som du skickar till styrelsen@kalmarblekinge.sverok.se.

Nominera till distriktsstyrelsen!

Nomineringar på personer som du tycker ska sitta i distriktsstyrelsen skickar du till Roger Tónlist i valberedningen roger.tonlist@gmail.com. Har du en riktigt bra person som kan bidra till att främja spelkulturen borde du nominera nu!

Här är en text från valberedningen:

”Vi som arbetar i valberedningen söker nu kandidater till 2017 års styrelse för distriktet Kalmar-Blekinge. Om du känner att du vill ställa upp för en post i styrelsen eller nominera någon annan i din lokalförening så är du välkommen med din nominering till Roger i valberedningen. Maila roger.tonlist@gmail.com och skicka med namn och kontaktuppgifter till den personen du tror skulle göra ett gott jobb för alla Sverok-föreningar i distriktet. Vi tar sedan kontakt och ställer några korta frågor till den som är nominerad.

I år är vi i valberedningen extra nyfikna på personer som är från Blekinge som vill sitta i styrelsen. Vi är också måna om att prata med dig som är under 26 och intresserad av styrelsearbete.

Inget av detta är ett krav. Det enda som krävs av dig som kandidat till styrelsen är att du är med i en Sverok-ansluten förening i distriktet.”

Passa på att påverka genom att skriva motioner och nominera!

Mingel efter årsmötet!

I samband med att årsmötet avslutas kan du mingla med andra föreningar och årsmötesdeltagare. Du och din förening får gärna presentera er förening och er verksamhet och/eller ta med ett spel att demonstrera för andra föreningar!

Vi ses på mötet!

Tove och Martina från distriktsstyrelsen!